جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-20
کد خبر: 2657 |
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۷:۲۰ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

### مصاحبه با پایگاه خبری بیمه ۲۴: حمید رضا حاجی اشرفی  🖊 بیمه ۲۴: جوانان و مدیران خلاق صنعت بیمه را دعوت به همکاری در نوسازی اقتصاد نمایید ✅ حمید رضا حاجی اشرفی: دولت چهاردهم در حالی آماده معرفی وزرای کابینه به مجلس است که رکود تورمی و اثرات تحریم‌های ناعادلانه بر اکوسیستم محیط کسب […]

### مصاحبه با پایگاه خبری بیمه ۲۴: حمید رضا حاجی اشرفی 

🖊 بیمه ۲۴: جوانان و مدیران خلاق صنعت بیمه را دعوت به همکاری در نوسازی اقتصاد نمایید

حمید رضا حاجی اشرفی: دولت چهاردهم در حالی آماده معرفی وزرای کابینه به مجلس است که رکود تورمی و اثرات تحریم‌های ناعادلانه بر اکوسیستم محیط کسب و کار تاثیرات بسیار منفی و محسوسی گذارده‌اند. نیاز به حل عاجل معضلات بیش از پیش ضروری گشته است. حضور مدیران ارشد، وزرا، و نمایندگان ادوار و روسای جمهور گذشته و معاونان ایشان، سرمایه معنوی و تجربی ارزشمندی است که می‌تواند در بازسازی و نوسازی اقتصاد کشور در زمان اجرای برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه یاری دهنده باشد.

🖊 بیمه ۲۴: نقش بخش خصوصی در این فرآیند چیست؟

حمید رضا حاجی اشرفی: پس از رده اول تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران اجرایی و تقنینی کشور، هنر و بصیرت دولت چهاردهم جلب حداکثری مشارکت بخش خصوصی و تعاونی برای نوسازی محیط کسب و کار است. میلیون‌ها واحد صنفی، تولیدی، کشاورزی، آموزشی، فرهنگی، و هنری متعلق به مردم و بخش خصوصی، سرمایه عظیم ملی محسوب می‌شوند. این واحدها، با پیاده‌سازی اصولی و منطقی قوانین حامی محیط کسب و کار و ایجاد اشتغال از طریق شرکت‌های سهامی عام و تعاونی‌های فراگیر، می‌توانند به برطرف کردن معضلات کمبود مسکن و بیکاری کمک کرده و دستمزد و رفاه را تامین کنند.

🖊 بیمه ۲۴: آیا پتانسیل مناطق غیرکلان‌شهری نیز مورد توجه قرار می‌گیرد؟

حمید رضا حاجی اشرفی: یکی از نکات مهم این است که پتانسیل نوسازی و بازسازی اقتصاد فقط محصور به کلان‌شهرها، مناطق نفت‌خیز و چند معدن بزرگ نیست. نیروهای کار ملی و کارآفرینان و سرمایه‌های خرد نیز در سراسر کشور و در مناطق روستایی و شهرهای درجه سه و چهار حضور دارند. با فعال شدن این نیروها، امکان بهره‌برداری از پتانسیل عظیم ملی نیروهای کار فراهم می‌شود.

🖊 بیمه ۲۴: چه اقداماتی می‌توان برای جذب همکاری جوانان و کارآفرینان انجام داد؟

حمید رضا حاجی اشرفی: جلب همکاری جوانان و کارآفرینان در مناطق روستایی و شهرهای کوچک با تشویقات کلامی و شعارهای زیبا امکان‌پذیر نیست. ایران کشوری مملو از دانش و تجربه است. بیش از یک قرن پس از نهضت مشروطه، ایران دستاوردهای ارزشمندی در حوزه ساختاردهی، سازماندهی تشکیلات اداری و شرکت‌های مختلف، و دستیابی به علم مدیریت صنعتی، خدماتی، و کشاورزی داشته است.

🖊 بیمه ۲۴: نقش دانش و تجربه در این فرآیند چیست؟

حمید رضا حاجی اشرفی: وجود ده‌ها مرکز دانشگاهی شاخص، صدها پژوهشکده و مراکز فنی و حرفه‌ای، اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنعتی و صنفی، سرمایه‌های معنوی انباشته از دانش و تجربه هستند که در این بزنگاه تاریخی دگردیسی عظیم تمدنی [گذر از مصرف انرژی پایه کربن با کمک تکنولوژی نوین دیجیتالی] در جهان، پتانسیل و پشتوانه ملی را فراهم می‌کنند. سکان مدیریت آینده نزدیک کشور متعلق به جوانان است. برای سازندگی دانش‌محور ایران فردا، از دولت چهاردهم انتظار می‌رود که وزرا و مسئولین دولت بسترهای فعالیت لایقانه فرزندانشان را در شرکت‌های استارتاپی، فین‌تکی و اینشورتکی در اقصی نقاط کشور فراهم کنند تا نه تنها معضلات کنونی حل شوند بلکه از کاروان پیشرفت جهانی در موج چهارم عقب نمانیم.

🖊 بیمه ۲۴: صنعت بیمه چه نقشی در این فرآیند می‌تواند ایفا کند؟

حمید رضا حاجی اشرفی: نکته کلیدی که امیدوارم مسئولین دولت چهاردهم به آن توجه کنند: در دو سال اخیر، دو نفر از مدیران لایق صنعت بیمه کشور با طرح ایده‌های ناب و ابتکارات خلاقانه و کاربردی، ثابت کرده‌اند که این ایده‌ها کلید توسعه دانش‌محور اکوسیستم محیط کسب و کار کشور هستند. این مدل می‌تواند الگوی تاسیس شرکت‌های نوین و مدیریت ساختارهای طراحی شده توسط سرمایه‌گذاران خرد باشد. ضمن تبریک به این خلاقیت‌ها، از مسئولین اقتصادی دولت چهاردهم دعوت می‌نمایم تا توجه خویش را از حلقه درونی و تکراری افکار اطرافیان بیرون آورده و به ابتکارات خلاقانه و کاربردی صنعت بیمه کشور توجه کنند. این طرح‌ها اثبات می‌کنند که اقتصاد بیمه توانایی و دانش نوسازی و بازسازی اکوسیستم محیط کسب و کار از طریق خدمات مکمل مشاوره‌ای و عملیاتی در قالب پوشش‌های بیمه ترکیبی دارد.

🖊 سه‌شنبه: ۱۶/۵/۱۴۰۳

🖊 حمید رضا حاجی اشرفی

منبع خبر ( ) است و پایگاه خبری بیمه 24 در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 2657 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  90004519  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری بیمه 24 مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری بیمه 24 در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید