یکشنبه, ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-10-13
کد خبر: 3308 |
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۳ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

پایگاه خبری بیمه۲۴: لطفاً خودتان را معرفی کنید و توضیح دهید که چگونه به صنعت بیمه وارد شدید. جواد جعفرزاده: من جواد جعفرزاده هستم، دارای دکتری مدیریت حرفه‌ای کسب و کار از دانشگاه تهران. با بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت در صنعت بیمه، در نقش‌های مدیریتی و کارشناسی مختلف در شرکت‌های بیمه معلم، کارآفرین […]

پایگاه خبری بیمه۲۴: لطفاً خودتان را معرفی کنید و توضیح دهید که چگونه به صنعت بیمه وارد شدید.

جواد جعفرزاده: من جواد جعفرزاده هستم، دارای دکتری مدیریت حرفه‌ای کسب و کار از دانشگاه تهران. با بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت در صنعت بیمه، در نقش‌های مدیریتی و کارشناسی مختلف در شرکت‌های بیمه معلم، کارآفرین و اکنون بیمه سرمد فعالیت کرده‌ام. همچنین به عنوان مدرس در پژوهشکده بیمه مرکزی و دانشگاه و نیز به عنوان کارشناس رسمی دادگستری فعالیت می‌کنم.

بیمه۲۴: به نظر شما بزرگ‌ترین چالش کنونی صنعت بیمه چیست؟

جعفرزاده: یکی از چالش‌های اصلی صنعت بیمه در ایران، بحران موازی‌کاری است. متأسفانه در فرآیندهای قانون‌گذاری، صنعت بیمه غالباً نادیده گرفته می‌شود و سایر نهادها برای این صنعت تصمیم‌گیری می‌کنند، که اغلب به بحران‌هایی مانند افت قیمت خودرو و پرداخت آن از محل بیمه شخص ثالث منجر می‌شود. همچنین، پرداخت دیه به راننده مقصر از محل بیمه حوادث راننده نیز از تصمیم‌گیری‌هایی است که بدون دخالت صنعت بیمه انجام شده و فشارهای مالی زیادی را بر آن وارد کرده است.

بیمه۲۴: آینده صنعت بیمه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

جعفرزاده: اگر روند فعلی ادامه یابد، بعید است که بتوانیم به اهداف برنامه ششم توسعه، به ویژه ضریب نفوذ ۷ درصدی، دست پیدا کنیم. تعدد شرکت‌های بیمه بدون برنامه و رقابت ناسالم در نرخ‌گذاری نیز به جای رشد، به صنعت آسیب می‌زند. توسعه کیفی، به ویژه در حوزه آموزش و توسعه منابع انسانی و ایجاد زیرساخت‌های الکترونیکی بر پایه هوش مصنوعی، از جمله راهکارهایی است که می‌تواند به تحقق اهداف کمک کند.

بیمه۲۴: تأثیر بحران‌های اخیر جهانی بر صنعت بیمه را چگونه می‌بینید؟

جعفرزاده: بحران‌هایی مانند همه‌گیری کرونا نشان داد که چقدر انعطاف‌پذیری در مواجهه با ریسک‌های غیرمنتظره مهم است. در این دوران، فرآیندهای آموزش آنلاین و فروش الکترونیکی در صنعت بیمه رونق گرفت. این تغییرات نشان داد که چقدر فناوری و نوآوری می‌تواند در مقابل بحران‌ها، به بقاء و رشد کمک کند.

بیمه۲۴: نقش هوش مصنوعی در آینده صنعت بیمه چیست؟

جعفرزاده: هوش مصنوعی نقش بسیار مهمی در ارزیابی و کاهش ریسک‌ها ایفا خواهد کرد. این فناوری می‌تواند به کاهش هزینه‌های سربار، بهبود سرعت پاسخگویی به مشتریان و حذف موانع زمانی کمک کند. استفاده از هوش مصنوعی برای تحلیل داده‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان و خرد در صنعت بیمه به زودی به واقعیت بدل خواهد شد.

بیمه۲۴: از وقتی که گذاشتید، متشکریم. 

جعفرزاده: ممنون از شما. امیدوارم این گفتگو بتواند تصویری واضح‌تر از چالش‌ها و فرصت‌های صنعت بیمه ارائه داده باشد.

منبع خبر ( اختصاصی بیمه۲۴ ) است و پایگاه خبری بیمه 24 در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 3308 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  90004519  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری بیمه 24 مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری بیمه 24 در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید