سه شنبه, ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-17
کد خبر: 3063 |
تاریخ انتشار : ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

☄️شرکت بیمه البرز به تازگی در اطلاعیه ای اعلام کرد که موضوع افزایش سرمایه این شرکت تا ۷۰ هزار میلیارد ریال عملیاتی شده است. ✅به گزارش بیمه۲۴ و به نقل از خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، با این اقدام، سرمایه شرکت بیمه البرز ۵۲ درصد افزایش یافت و طبیعی است که از این پس، […]

☄️شرکت بیمه البرز به تازگی در اطلاعیه ای اعلام کرد که موضوع افزایش سرمایه این شرکت تا ۷۰ هزار میلیارد ریال عملیاتی شده است.

به گزارش بیمه۲۴ و به نقل از خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، با این اقدام، سرمایه شرکت بیمه البرز ۵۲ درصد افزایش یافت و طبیعی است که از این پس، بازار بیمه کشور با یک شرکت قدرتمندتر مواجه خواهد بود.

درباره آثار ناشی از این اقدام، نتایج حاصل از آن و تغییر رویه شرکت بیمه البرز پس از افزایش سرمایه اخیر، با ذاکر تیموری، مدیر روابط عمومی شرکت بیمه البرز گفت و گو کرده ایم.

موضوع افزایش سرمایه سنگین شرکت بیمه البرز در سال جاری چه بود؟

هر شرکتی به منظور افزایش دامنه فعالیت خود، به افزایش سرمایه نیاز دارد و این روند در همه شرکت ها به طور مرتب اتفاق می افتد. آنچه در بیمه البرز رخ داد اما هم از نظر سرعت عمل و هم از نظر میزان افزایش سرمایه، چشمگیر بود.

شرکت از محل سود انباشته و اندوخته سرمایه ای، ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه را ثبت کرد و اکنون سرمایه آن به ۷ هزار میلیارد تومان رسیده است. با این اقدام، می توان گفت که شرکت بیمه البرز از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون، افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی را به ثبت رسانده که در نوع خود کم نظیر است.

در جدول سرمایه ثبتی شرکت های بیمه که توسط بیمه مرکزی منتشر می شود، اکنون جایگاه سوم شرکت بیمه البرز تثبیت شده است، اما فاصله آن با شرکت بعدی به شدت افزایش یافته و این می تواند نقطه مطلوبی برای جهش های بعدی شرکت باشد.

اثر این افزایش سرمایه بر «عملکرد» شرکت چه خواهد بود؟

افزایش سرمایه می‌تواند منجر به افزایش ظرفیت نگهد‌اری ریسک و حفظ وضعیت مطلوب توانگری مالی شرکت شود. همچنین نگهداشت سود کسب شده در شرکت و بهره برداری از آن در راستای توسعه شرکت و اجرای پروژه های نوین بیمه ای از دیگر آثار این اقدام است.

از سوی دیگر با افزایش سرمایه، بهبود عملکرد شرکت را شاهد خواهیم بود، زیرا با افزایش و حفظ منابع مالی، شرکت توانایی بیشتری برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید، توسعه زیرساخت‌ها و بهبود فرآیندهای داخلی پیدا می‌کند. این امر می‌تواند در نهایت به افزایش بهره‌وری و سودآوری شرکت منجر شود.

همچنین افزایش ظرفیت قبولی اتکایی و کاهش واگذاری اتکایی، باعث افزایش سطح سودآوری خواهد شد که این نیز از نتایج افزایش سرمایه اخیر است.

نتایج این افزایش سرمایه برای شبکه فروش، سهامداران و بیمه‌گزاران شرکت چه خواهد بود؟

افزایش سرمایه می‌تواند نتایج مثبتی برای شبکه فروش، سهامداران و بیمه‌گزاران داشته باشد. افزایش سرمایه باتوجه به افزایش ظرفیت نگهداری ریسک، امکان جذب ریسک ها و حق بیمه های بیشتری را برای شرکت ممکن می سازد. همچنین با توجه به بهبود تراز نقدینگی داخل و ماندگاری نقدینگی در شرکت، امکان حضور در پروژه های توسعه ای و زیر ساختی بلند مدت مقدور خواهد شد که اثر مثبت آن در بلند مدت، همه ذینفعان شرکت را بهره مند می کند.

از سوی دیگر، این اقدام می‌تواند به معنای افزایش توانمندی‌ها و ارتقای سطح خدمات شرکت باشد. پرداخت به موقع خسارت‌ها به بیمه‌گزاران، باعث بهبود سطح خدمات و افزایش اعتماد به شرکت خواهد شد و در نتیجه شبکه فروش به راحتی می تواند با پشتوانه این خدمات، بازاریابی کند.

با توجه به این که بخش عمده این افزایش سرمایه از محل سود انباشته بوده است، نتیجه حاصل از این اقدام چیست؟

وقتی افزایش سرمایه از محل سود انباشته انجام می‌شود، سهام جدید بین سهامداران فعلی توزیع می‌شود و سرمایه جدیدی به شرکت وارد نمی‌شود. این اقدام می‌تواند به تثبیت و تقویت ساختار مالی شرکت کمک کند و از طرفی ارزش سهام را برای سهامداران موجود کاهش ندهد.

اصولاً سرمایه شرکت‌های بیمه در کشور ما تا چه اندازه قابل توجه است؟

سرمایه شرکت‌های بیمه در ایران معمولاً به نسبت سایر صنایع بزرگ نیست، اما با توجه به نیازهای خاص این صنعت، افزایش سرمایه در این حوزه بسیار اهمیت دارد. افزایش سرمایه می‌تواند به ارتقای توانایی شرکت‌ها برای مقابله با ریسک‌ها و ارائه خدمات بهتر منجر شود و افزایش سرمایه از طریق سود انباشته، به عنوان یک استراتژی بهینه برای حفظ منابع مالی مورد نیاز شرکت، اجرا شده است.

آیا این افزایش سرمایه می‌تواند به بهبود کیفیت خدمات رسانی به مشتریان شرکت بیانجامد؟

بله! افزایش سرمایه می‌تواند به بهبود کیفیت خدمات رسانی به مشتریان کمک کند. با افزایش سرمایه، شرکت می‌تواند به سرمایه‌گذاری در تکنولوژی‌های جدید، آموزش کارکنان و توسعه خدمات نوین بپردازد که همگی می‌توانند منجر به افزایش رضایت مشتریان شوند. همان طور که قبلا گفته شد، پرداخت سریع و به موقع خسارت، ابزار اعتماد سازی است.

منبع خبر ( پایگاه خبری خرد و کلان ) است و پایگاه خبری بیمه 24 در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 3063 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  90004519  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری بیمه 24 مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری بیمه 24 در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید