جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-20
کد خبر: 1325 |
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

امروزه سیاستگذاری، برنامه ریزی، تعیین اهداف، راهکارها و فعالیت ها و در نهایت ارزیابی نتایج، بدون ارائه استدلال ها و تحلیل های آماری ممکن نبوده و برنامه ریزی متکی بر آمارهای صحیح، درست و به موقع یکی از رموز موفقیت و پیشرفت هر کشور به شمار می رود و این موضوع، بیانگر اهمیت و رسالت […]

امروزه سیاستگذاری، برنامه ریزی، تعیین اهداف، راهکارها و فعالیت ها و در نهایت ارزیابی نتایج، بدون ارائه استدلال ها و تحلیل های آماری ممکن نبوده و برنامه ریزی متکی بر آمارهای صحیح، درست و به موقع یکی از رموز موفقیت و پیشرفت هر کشور به شمار می رود و این موضوع، بیانگر اهمیت و رسالت حوزه آمار است. در صنعت بیمه نیز ضرورت این امر بر کسی پوشیده نیست و تحقق اهداف کلان حوزه بیمه ای کشور مستلزم دسترسی به آمار و اطلاعات دقیق و قابل استناد است.
آمار و اطلاعات دارایی ارزشمند صنعت بیمه است و علم داده ( Data Science) علم بین رشته ای پردازش و مطالعه داده ها برای استخراج اطلاعات و بینش ارزشمند برای هر کسب و کار است.
استخراج الگوهای رفتاری بیمه گذاران و بیمه شدگان با استفاده از ابزار داده کاوی در کنار الهام از بینش آینده نگر ضامن موفقیت امروز و کاشف مسیرهای نوین آینده خواهد بود.
اینجانب، روز اول آبان که مصادف با روز ملّی آمار و برنامه ریزی است را به تمام دست اندرکاران حوزه آمار علی الخصوص همکاران و کارکنان فعال حوزه آمار و برنامه ریزی صنعت بیمه، تبریک گفته و توفیق روزافزون و پیشرفت تمامی عزیزان را از خداوند منان خواستارم و امیدوارم تعامل سازنده حوزه های مرتبط در شرکتها و موسسات بیمه ای با تمامی ارکان صنعت و معاونتهای بیمه مرکزی به ویژه حوزه طرح و توسعه نویدبخش بهره برداری سودمند از داده ها باشد و مسیر تعاملی داده ای با دستگاههای خارج صنعت را بهینه سازد.

علی استادهاشمی
رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران

منبع خبر ( ) است و پایگاه خبری بیمه 24 در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 1325 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  90004519  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری بیمه 24 مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری بیمه 24 در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید